Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2017.09.09

Szembemegy a hivatal a kormánnyal - a táppénzigénylésért

irattar_rendszer.jpgA táppénzigénylés elektronikus útra való terelése éppen a cégkapu bevezetése előtt fél évvel történt a kormány részéről. A kötelező elektronikus ügyintézés határideje 2017.07.01 volt. Az elektronikus úton való igényléshez előzetes papíralapú regisztrációra volt szükség. A regisztrációs kérelmek többsége július első napjaiban érkezett meg a kormányhivatalokhoz, több százezer munkáltatótól.

A problémát okozó kormányrendelet kapcsán az előterjesztést tevő EMMI-n belül az egészségbiztosítási helyettes államtitkári pozíció továbbra is betöltetlen, így egyesületünk se tudott a kérdésben hová fordulni.

Egyesületünk hivatali forrásokból úgy értesült, hogy a szakmai felügyelet ellátó NEAK vezetői és a kormányhivatal érintett hivatalnokai megállapodtak néhány napja: nem kell a kötelező elektronikus igénylés, visszaállnak a papíralapú kérelmek befogadására. A belső ügyrendi megállapodás megoldást jelenthet a hegyekben álló elektronikus ügyintézési kérelmek elbírálására is.

Természetesen a már feldolgozott regisztrációt követően az elektronikus táppénz-igénylések befogadása zavartalanul zajlik, abban az egyesületünk tagjai se tapasztaltak problémákat.

A regisztrációk feldolgozásig érvényes átmeneti megoldásért ezúton is köszönetet szeretnénk mondani a NEAK és a kormányhivatal érintette vezetőinek.

Magyar Könyvelők Országos Egyesülete - OS